Güncel Forum



Sitemize Kayıt Olmanız 2 Dk'nızı Almaz! Lütfen Sitemize Kayıt Olun ve Üye Olmanın Faydalarından Sizde Yararlanın!

Güncel Forum

Guncel.forum.st Video, Program, Haber, Magazin, KPSS, Eğitim, İlköğretim, Lise, Üniversite, Eğlence, Yaşam, Fıkra, Resim, Mp3, Türkiye, Dinimiz İslam, Cep Telefonu Programları, Oyunlar, Temalar, aşk, Fal, burç, spor, Knight, Silkroad, İkariam, Ogame,iddaa

www.guncel.forum.st

Giriş yap

Şifremi unuttum

MENÜ

Arama

Forum İçinde Arama Yap...
Sorularınızın Cevaplarını daha kolay bulabilmek için bu arama yerini kullanabilirsiniz !



Görünüm olarak :



Anket

Hangi takımı tutuyorsunuz?
43% 43% [ 6 ]
0% 0% [ 0 ]
21% 21% [ 3 ]
21% 21% [ 3 ]
7% 7% [ 1 ]
0% 0% [ 0 ]
7% 7% [ 1 ]

Toplam Oylar : 14

Tarihte Bugün


Tarihte Bugün v.7.0

Reklam Verin

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

En son konular

» Cam Sanayisinde Yeni Dönem Başlıyor! Akıllı Cam Devri
18.01.17 5:48 tarafından krall

» McAfee Stinger İndir v12.1.0.2231 32×64 bit
17.01.17 8:24 tarafından CeNDeRe

» USB Disk Security 6.5.0.0 Türkçe Full Tam indir
17.01.17 8:12 tarafından CeNDeRe

» Diyarbakır'da polise saldırı: 4 şehit, 2 yaralı
17.01.17 6:13 tarafından CeNDeRe

» Reina katliamcısı yakalandı
17.01.17 6:11 tarafından CeNDeRe

» Hamilelik Öncesi Belirtiler
06.11.16 15:50 tarafından krall

» Jeofizik
06.11.16 15:27 tarafından krall

» Doğa İçin Çal Klipleri Sonuna Kadar Destek!
06.11.16 15:14 tarafından krall

» TARKAN - Cuppa
06.11.16 15:08 tarafından krall

» Ece Seçkin - Adeyyo
06.11.16 15:07 tarafından krall

» İrem Derici - Dur Yavaş
06.11.16 15:06 tarafından krall

» Edis - Dudak (Lyrics Video)
06.11.16 15:03 tarafından krall

» Hande Yener - Deli Bile - ( Official Audio )
06.11.16 15:02 tarafından krall

» Emrah Karaduman - Cevapsız Çınlama ft. Aleyna Tilki
06.11.16 14:58 tarafından krall

» Sivas Esnafının Tuvaletlerin Yıkılışına İsyanı (Nereye S.Çacaklar)
06.11.16 14:54 tarafından krall

» AVG Anti-Virus Free Edition 2012 1913a4770
01.05.14 6:24 tarafından comechat

» Trojan Remover v6.8.2 Build 2600 Full (11Mb)
01.05.14 6:21 tarafından comechat

» USB Disk Security v6.1.0.432 Full
01.05.14 6:20 tarafından comechat

» Microsoft Security Essentials v2.1.1116.0 Türkçe
30.04.14 23:23 tarafından comechat

» Kpss Tarih Notları 2012 PDF Renkli Anlaşılır! Tüm Konular
25.12.13 13:55 tarafından dory0901

Haftanın en aktif yollayıcıları

Forumu Beğen!

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş

istatistikler

Hoşgeldin; Misafir

Toplam 0 Mesajın Var.

Kayıt Tarihin:

Son Ziyaretiniz:


2467 Gündür yayındayız
3859 Konumuz var
4871 Mesaj gönderildi
139 Kullanıcımız Var
Son Üyemiz : http://guncel.forum.st/u143

Anahtar-kelime


    Uçak

    Paylaş

    Misafir
    Misafir

    default Uçak

    Mesaj tarafından Misafir Bir 10.03.12 14:39

    Havadan daha ağır olup kanatlarını yalayan hava akımlarının
    aerodinamik etkisiyle uçan, kendinden itimli araç. Uçak, esas olarak
    planörlerin geliştirilmesinin ürünüdür. Leonardo da Vinci'nin insan
    gücüyle uçan makine projesiyle Wright Kardeşler'in geliştirdikleri
    "Flyer" arasında dört yüzyıl kadar zaman geçmiş, bu süre içinde çeşitli
    ülkelerde insanlar kollarına kanatlar takıp yüksek kulelerden atlayarak
    başarısız uçuş denemeleri yapmışlardı.

    İngiliz George Cayley'in, kaldırma kuvveti, itme gücü ve havanın
    sürükleme kuvveti problemlerini ele alıp başarılı bir planör modeli
    yapmasıyla 1804'te konuyla ilgili gelişme gerçek anlamda başlamış oldu.
    Daha sonra 19. yüzyılda Alman Otto Lilienthal ve ABD'li Octave Chanute,
    insanlı planörü gerçekleştirdi. Ancak havadan daha ağır araçların
    uçuşunu pratikte mümkün kılan, Alman Gottlieb Daimler'in 1880'lerde
    görece hafif içten yanmalı motoru geliştirmesi oldu. Wright Kardeşler,
    Kitty Hawk (North Carolina, ABD) Kill Devil kumluklarında üç yıl boyunca
    uçurtmaya benzer araçlarını denedikten sonra iki pervaneyi çeviren
    hafif bir benzinli motor (179 libre) takarak 17 Aralık 1903'te ilk uçağı
    uçurmayı başardılar. Wright Kardeşler'in bu uçağının kanadı üst üste
    iki parçalıydı. 1920'lere dek bu tür kanat modeli kullanıldı. Manevra
    yeteneği yüksek olan bu uçaklar ancak alçak uçuşlu tarımsal ilâçlama
    amacıyla kullanılırlar. Modern yolcu ve savaş uçaklarının kanadıysa tek
    parçalıdır. Kanadın biçimi aeorodinamik modele ve uçağın cinsine uygun
    olarak yapılır. Örneğin, yüksekten uçan hafif keşif uçaklarında, kanat
    yüzeyi geniş tutulur. Uçağın gövdesi de, havanın sürtünme kuvvetlerini
    en aza indirecek biçimde, aerodinamik modele uygun tutulur: önde konikçe
    bir burun, arkaya doğru incelen silindirik bir gövde. Eskiden
    iniş-kalkış sırasında uçaklar kanatlar ve kuyruk altındaki sabit
    tekerleklerden yararlanırdı. Bunlar uçuş sırasında hava direncine yol
    açtığından, zamanla yerini havalandıktan sonra gövde içine kapanan "iniş
    takımları" adlı hareketli tekerleklere (ikisi kanatlar, biri burun
    altında) bıraktı. Motorlar ya uçağın burnuna ya da kanatlara
    yerleştirilir. Genellikle hava soğutmalı olup silindirler krank mili
    çevresine dizilirler (yıldız motor). Her motor ayrı bir pervaneyi
    çevirir. Ancak sesaltı hızlara ulaşabilen pervaneli uçaklar, jet
    motorlarının geliştirilmesiyle yerlerini bu tür motorlarla donatılan
    uçaklara bırakmıştır. Bununla birlikte pervaneli uçakların tümüyle
    tarihe karıştığı da söylenemez. Jet motorları normal olarak kanat
    altına, kimi modellerde buruna yerleştirilir. Uçağın hareketleri kanat
    arkasındaki ve kuyruktaki metal levhaların (flapalar, kanatçıklar)
    açılarının değiştirilmesiyle kontrol edilir. Bütün bu hareketler, uçağın
    burun kısmında yer alan pilot kabininden yönetilir. Pilot, önündeki
    levyenin ileri-geri hareketiyle, kuyruktaki yatay levhaları aşağı-yukarı
    oynatarak uçağın alçalıp yükselmesini sağlar. Ayak pedallarıyla da
    kuyruktaki düşey levhayı (dümeni) sağa-sola oynatarak uçağı yatay
    düzlemde sola ya da sağa döndürür. Kanat ardında yer alan kanatçıkların
    yatayla yaptığı açılar da levyenin ya da direksiyonun sağa ya da sola
    hareketiyle değiştirilerek uçağın kendi ekseni çevresinde dönmesi
    sağlanır. Öyle ki hızlı dönüşlerde hem dümen hem de kanatçıkların uygun
    açılarda hareket ettirilmesi gerekir. Pilot kabininde uçağın
    hareketlerini denetleyen aygıtların yanı sıra çok sayıda karmaşık
    aygıtlar ve göstergeler de yer alır. Bunlar içinde yakıt ve hız
    göstergeleri, yükseklik göstergesi (altimetre) ve pusula belli
    başlılarıdır. Modern uçaklarda tırmanma hızı, kalkış ve inişler için
    düşey hız göstergeleri, jiroskop yardımıyla dönüş hızını gösteren dönüş
    göstergeleri, pilotsuz yani otomatik pilotlu uçuş için bir doğrultu
    jiroskopu, bir yükseklik jiroskopu ve doğrultu jiroskopuyla pusulayı
    eşleyen bir jirosenkron da bulunur.

    Doğrultu jiroskopu ilk kez 1929'da, Long İsland'a (New York) tümüyle
    otomatik olarak gerçekleştirilen bir inişle James Doolittle tarafından
    kullanıldı. Modern uçaklarda değişik aletlerin işlevleri bir ya da iki
    aygıtta birleştirilerek gerekli bilgilerin anında elde edilmesi
    sağlanmıştır. Jet uçaklarında ayrıca hızı, Mach sayısı ya da ses hızına
    (deniz seviyesinde saatte 1.223 km., 12.000 m. yükseklikte saatte 1.060
    km.) göre veren Machmetreler de bulunur. Ses hızını aşan ilk uçak
    1947'de Charles Yeager'ın kullandığı roket itimli Bell X-1 uçağı oldu.
    Günümüzde savaş uçaklarının çoğu sesüstü hızlarla uçar. 10 Mach hıza
    kadar ulaşan savaş uçakları yapılmıştır. Bu denli yüksek hızda, sürtünme
    kuvvetlerinin yarattığı ısıdan korunması için, uçağın özel malzemeden
    yapılması gerekir. 10 Mach üzerindeki hızlar ise pilotlar üzerinde
    dayanılmaz basınçlar meydana getirir. Yaygın olmamakla birlikte
    süpersonik (sesüstü) yolcu uçakları da kullanılmaktadır. İngiliz-Fransız
    ortak yapımı olan Concorde ve Rusların Tupolev 144 ST uçakları buna
    örnektir.

      Forum Saati 16.11.18 0:46