Güncel Forum



Sitemize Kayıt Olmanız 2 Dk'nızı Almaz! Lütfen Sitemize Kayıt Olun ve Üye Olmanın Faydalarından Sizde Yararlanın!

Güncel Forum

Guncel.forum.st Video, Program, Haber, Magazin, KPSS, Eğitim, İlköğretim, Lise, Üniversite, Eğlence, Yaşam, Fıkra, Resim, Mp3, Türkiye, Dinimiz İslam, Cep Telefonu Programları, Oyunlar, Temalar, aşk, Fal, burç, spor, Knight, Silkroad, İkariam, Ogame,iddaa

www.guncel.forum.st

Giriş yap

Şifremi unuttum

MENÜ

Arama

Forum İçinde Arama Yap...
Sorularınızın Cevaplarını daha kolay bulabilmek için bu arama yerini kullanabilirsiniz !



Görünüm olarak :



Anket

Hangi takımı tutuyorsunuz?
43% 43% [ 6 ]
0% 0% [ 0 ]
21% 21% [ 3 ]
21% 21% [ 3 ]
7% 7% [ 1 ]
0% 0% [ 0 ]
7% 7% [ 1 ]

Toplam Oylar : 14

Tarihte Bugün


Tarihte Bugün v.7.0

Reklam Verin

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

En son konular

» Cam Sanayisinde Yeni Dönem Başlıyor! Akıllı Cam Devri
18.01.17 5:48 tarafından krall

» McAfee Stinger İndir v12.1.0.2231 32×64 bit
17.01.17 8:24 tarafından CeNDeRe

» USB Disk Security 6.5.0.0 Türkçe Full Tam indir
17.01.17 8:12 tarafından CeNDeRe

» Diyarbakır'da polise saldırı: 4 şehit, 2 yaralı
17.01.17 6:13 tarafından CeNDeRe

» Reina katliamcısı yakalandı
17.01.17 6:11 tarafından CeNDeRe

» Hamilelik Öncesi Belirtiler
06.11.16 15:50 tarafından krall

» Jeofizik
06.11.16 15:27 tarafından krall

» Doğa İçin Çal Klipleri Sonuna Kadar Destek!
06.11.16 15:14 tarafından krall

» TARKAN - Cuppa
06.11.16 15:08 tarafından krall

» Ece Seçkin - Adeyyo
06.11.16 15:07 tarafından krall

» İrem Derici - Dur Yavaş
06.11.16 15:06 tarafından krall

» Edis - Dudak (Lyrics Video)
06.11.16 15:03 tarafından krall

» Hande Yener - Deli Bile - ( Official Audio )
06.11.16 15:02 tarafından krall

» Emrah Karaduman - Cevapsız Çınlama ft. Aleyna Tilki
06.11.16 14:58 tarafından krall

» Sivas Esnafının Tuvaletlerin Yıkılışına İsyanı (Nereye S.Çacaklar)
06.11.16 14:54 tarafından krall

» AVG Anti-Virus Free Edition 2012 1913a4770
01.05.14 6:24 tarafından comechat

» Trojan Remover v6.8.2 Build 2600 Full (11Mb)
01.05.14 6:21 tarafından comechat

» USB Disk Security v6.1.0.432 Full
01.05.14 6:20 tarafından comechat

» Microsoft Security Essentials v2.1.1116.0 Türkçe
30.04.14 23:23 tarafından comechat

» Kpss Tarih Notları 2012 PDF Renkli Anlaşılır! Tüm Konular
25.12.13 13:55 tarafından dory0901

Haftanın en aktif yollayıcıları

Forumu Beğen!

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş

istatistikler

Hoşgeldin; Misafir

Toplam 0 Mesajın Var.

Kayıt Tarihin:

Son Ziyaretiniz:


2497 Gündür yayındayız
3859 Konumuz var
4871 Mesaj gönderildi
139 Kullanıcımız Var
Son Üyemiz : http://guncel.forum.st/u143

Anahtar-kelime


    Elektronik Pazarlama

    Paylaş
    avatar
    CeNDeRe
    GüncelYönetmen
    GüncelYönetmen


    Uyarı Seviyesi :
    0 / 100 / 10

    Kişisel İleti Kişisel İleti : Challenge Everything
    Cinsiyet Cinsiyet : Erkek Burcunuz? Burcunuz? : Kova
    çin astrolojisi çin astrolojisi : Ejderha
    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 2207
    Tecrübe Puan Tecrübe Puan : 12926
    Doğum tarihi Doğum tarihi : 17/02/88
    Kayıt Kayıt : 13/02/12
    Yaş Yaş : 30
    Memleket Memleket : Çanakkale
    Kan Grubunuz Kan Grubunuz : 0 Rh +
    Takımım Takımım :
    Ruh Hali Ruh Hali :
    Tarayıcınız Tarayıcınız :
    İş/Hobiler İş/Hobiler : Öğretmen
    Lakap Lakap : ACAR
    Emek Hırsızı Emek Hırsızı :
    Gurur Tablomuz Gurur Tablomuz :

    default Elektronik Pazarlama

    Mesaj tarafından CeNDeRe Bir 12.03.12 10:05

    ELEKTRONİK PAZARLAMA

    1.GİRİŞ
    Genel olarak iş yapmak üretilen bir malı satmak demektir. Pazarlama
    ise malı satmak için müşterilerle iletişime geçmek ve onlara ürünü
    satmaya çalışmaktır. Geleneksel olarak bir şirket müşterilerine
    aşağıdaki yöntemlerle ulaşır:
    ·Yüz-yüze görüşme ile
    ·Posta ile
    ·Telefon ile
    Satış kanalı olarak adlandırılan bu değişik yöntemler , müşterilere
    ihtiyaçları olan ürünleri veya servisleri sunmayı amaçlarlar. Internetin
    yaygınlaşması, ve iş hayatında kullanılmaya başlanması bir çok iş
    alanının geleneksel yöntemlerini değiştirmiş ve e-business denilen terim
    ortaya çıkmıştır. Bir araştırmaya göre , 1998 yılında internet
    ekonomisi 300 milyar dolarlık bir gelir yaratmıştır. Ayrıca elektronik
    ortamlarda alışveriş geleneksel yöntemlere göre çok daha popular hale
    gelmiştir. Internet üzerinde iş yapmanın avantajları söyle
    sıralanabilir:
    ·Çok daha büyük bir kitleye ulaşabilme imkanı
    ·Müşteriyle daha yakın ilişki kurabilme
    ·Masraflarda azalma
    ·Zamandan kazanç
    Internet, içerisinde milyonlarca kullanıcı bulunan büyük bir
    topluluktur. Bu büyük topluluk, internet üzerinde iş yapmayı tasarlayan
    bir iş olanağı için çok cazip bir müşteri potansiyeli anlamına
    gelmektedir.
    Bu kadar büyük bir hacme , geleneksel satış kanallarıyla ulaşabilmek
    mümkün değildir. Modern dünyada internet , iş alanının yeni kanalı
    haline gelmiştir. Internetle beraber değişen iş yapma yöntemi,
    beraberinde diğer alanlarda da bazı değişiklikleri yaratmıştır. Internet
    üzerinde pazarlama da internet dünyasında iş yapmaktan doğan bir
    ihtiyaçtır. Denilebilir ki, pazarlamacılar interneti kullanmalı mı
    yerine pazarlamacılar interneti nasıl kullanmalıdır sorusunun cevabı
    daha önemlidir.



    2. E-PAZARLAMA NEDİR?
    Pazarlama, müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşarak onlara
    sirket, marka, ürün ve servisler hakkında bilgi vermek için yapılan
    aktivitedir. Bu ayrıca müşterilerin veya potansiyel müşterilerin
    ihtiyaçlarını daha iyi anlamak ve ona göre geleceğe yönelik kararlar
    alabilmeyi de kapsar.
    Bilgi çağı öncesi toplumlarda pazarlama , çoğu zaman müşterilerle
    yüz-yüze teması gerektirir. Bu tip aktiviteler belirli bir yatırımı
    (insan gücü, reklam harcamaları vb) zorunlu kılar. Bilgi toplumundaysa
    her şey bilgi çağı öncesi toplumlara göre çok hızlıdır. Internette
    pazarlama hem daha hızlı sonuç veren, hem daha ucuz ve hem de daha doğru
    sonuçlar verebilme özelliklerine sahiptir. İnternet üzerinden
    pazarlama:
    ·Firmaların dünya pazarlarına ulaşmalarına
    ·Çok daha az masrafa
    ·Müşterilerin kişisel ihtiyaç ve zevkleri doğrultusunda hizmet sunmaya
    ·Otomasyonla, fiziksel dünyada vakit
    kaybına sebep olan haberleşme ve bilgilendirme işlemini kolaylaştırmaya
    ve Her gün, kesintisiz 24 saat hizmet sunmaya olanak tanıyor.
    Her büyüklükteki ve sektördeki firma, internet ve e-pazarlama
    sayesinde, kendilerinden büyük rakipleriyle yarışıp, büyük pazarlarda
    yerlerini alıyor ve büyük karlar elde edebiliyorlar. Bu yüzden internet,
    bütün girişimciler tarafından önem kazanmaya ve kullanıcı kitlesini
    genişletmeye devam etmektedir.

    3.YÖNTEMLER
    Genel olarak internet üzerinde bir iş alanı kendisini duyurabilmek için aşağıdaki yöntemleri kullanır:
    ·Banner gibi internet reklamları
    ·Arama motorları
    ·Web siteleri
    ·Bağlılık, referans ve üyelik programları
    ·E-posta
    Bu yaklaşımdaki problem, iş alanının ulaşabileceği müşteri
    potansiyelinin sadece müşterilere bağlı olmasıdır. Hatta, bir müşterinin
    internet sayfalarında dolaşırken bir iş alanıyla ilgili reklamı görmesi
    şans faktorüne çok bağlıdır.

    3.1. Online Reklamlar (Banner)
    Popüler web sayfalarında genelde sayfanın üst kısmında renkli
    animasyonlar bulunur. Bunlar banner olarak adlandırılırlar ve üzerinde
    ilgili siteye yönlendiren link mevcuttur. Bannerler sayfanın
    görüntülenme süresini uzattıklarından deneyimli internet kullanıcıları
    bunları engelleyen programlar kullanırlar.

    3.2. Arama Motorları
    İnternet üzerinde yüz milyonlarca sayfa mevcut iken istenilen bilgiye
    ulaşmak için;eğer adres bilinmiyorsa arama motorlarından ([Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.], [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.], [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.])
    yararlanılır. Arama motorunda arama sonucunda olası siteler
    listelenirken sayfanın bir bölümünde üzerinde link bulanan reklamlar da
    görüntülenir. Örneğin; balıkçılık ile ilgili siteleri aratırken,
    balıkçılık malzemeleri satan bir web sitesinin reklamına rastlamak
    mümkündür.

    3.3 Bağlılık, referans ve üyelik programları
    Bu programlar sadık ya da sıkça muhatap kullanıcılara ödüller sunar.
    İndirim verme veya hediye sertifikası gibi siteye bağlanan yeni
    müşteriler veya diğer sitelerle olan üyelikler için verilen ödüller,
    hedef müşteri kitlesini ilgilendirebilir ve onları web sitesine
    yönlendirebilir .

    3.4. Web Sitesi
    Tipik bir şirket sitesi ürün ve hizmetleriniz hakkındaki birkaç
    "sayfanın" toplamından müşterilerin ürün ve hizmetleri satın alırken
    sizin müşterilerin ilgileri ve alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi
    toplayacağınız bir tedarik kanalına dönüştürülebilir. Web sitesinin bir
    pazarlama aracı olarak temel faydaları müşteri etkileşiminin site ile
    ölçülebilmesi ve ziyaretçilerin ilgisine göre iletişimi özelleştirebilir
    hale getirebilmesidir. Web sitesi birçok web pazarlama etkinliğinin
    esas merkezi görevini görür. Web sitesi gelişimi sitenizin tasarım,
    başlatma, sürdürebilme ve genişletme işlemidir. Web sitesi geliştirme
    çözümleri size bir web sitesi için planlama, yaratma ve geliştirme
    araçlarını sunar.
    Web üzerinden pazarlama aşamalarının en önemli bileşeni web sitesi
    barındırmayı dışarıya verip vermemek kararı ve bir web sunucusu hizmeti
    seçmektir. Web barındırma, dosyaların bir yada birçok web sitesinde
    yerleştirilmesi, hizmet ve sürdürülebilirliğinin sağlanmasıdır. Web
    sahibi yönetim, izleme ve sitede toplanan verilerin saklanması için
    birçok hizmet ve araçlar sunabilir, yeni site özelliklerinin eklenmesi
    ve sitenize hizmet için daha hızlı internet bağlantısı sağlayabilir.
    İki tür seçilebilecek web barındırma vardır: Sanal barındırma ve
    sunucu barındırma. İkisi de genellikle bir İnternet Servis Sağlayıcısı
    (İSS) tarafından önerilebilir. Sanal barındırma ile (İSS)'ler size diğer
    şirketlerce de paylaşılan sunucularda yer açar ve diğer ekipmanları
    kullanabilmelerini de sağlar. Sunucu barındırma ile şirketiniz özel
    olarak sizin sitenizdeki trafiği düzenlemek amacı ile bir sunucuyu ya
    kiralar ya da satın alır. Sunucu bir (İSS)'nın bünyesinde bulunur ve ISP
    gerekli tüm işleri yapar. Hangi seçeneğin sizin için daha iyi olduğu
    sitedeki trafik, site üzerinden önerilen hizmetler ve internet
    hizmetlerindeki hız ve güvenlik önemlidir.
    Müşteri memnuniyetini hedef alan ve doğru yapılan işlerin internet
    üzerindeki başarılarını yadsımak mümkün değildir. Bu doğrultuda
    özellikle pazarlama adına firmalar müşterinin ilgisini canlı tutmak için
    aşağıdaki yöntemleri uygularlar:

    • ·Ana sayfada favori ürünleri öne çıkarmak.
    • ·Müşterilere detaylı arama opsiyonları ile aradıklarına hızlı ulaşmalarını sağlamak.
    • ·Özel günlerde indirimler ve promosyonlar vermek. Örneğin; Anneler Günü v.b.
    • ·İçeriksel entegrasyon ile ürün satışlarını verdiğiniz içerik ile ilintili hale getirmek.
    • ·Kişiselleştirme imkanı vererek kişilerin kendilerine ait bir alanları olmasını sağlamak.
    • ·Hatırlatma, arkadaşlarım veya özel günlerim gibi kullanıcıyı siteye tekrar getirici uygulamalar geliştirmek.
    • ·Hediye opsiyonu ve hediye önerileri ile içeriği zenginleştirmek.
    • ·Yarışmalar düzenleyerek sitenize üye olunması konusunda kullanıcıları teşvik etmek.
    • ·Hedefli e-posta ile kullanıcıları yeniliklerden ve yeni ürünler ile kampanyalardan haberdar etmek.
    • ·Özel uygulamalarla sitenizin iyi müşterilerine ekstra indirim veya promosyon uygulamaları sunmak.
    • ·Arada bir anketler düzenleyerek kullanıcıların psikolojilerini, fiziksel durumlarını, ihtiyaç ve isteklerini tespit etmek.
    • ·Interaktif özellikler koyarak alışverişi heyecanlı ve eğlenceli bir hale getirmek.
    • ·Kullanıcıları bir topluluk haline getirip bir şeylerin parçası oldukları hissini yaratmak.
    • ·Sitenizi destekleyici faaliyetleri olan yan iş kolları ve diğer sitelerle ortaklaşa programlar düzenlemek.
    • ·Çağrı merkezlerinin, mutsuz müşterileri sadık bir müşteriye dönüştürecek şekilde kurmak.
    • ·Siteyi güncel tutarak ziyaretçilerin siteye ilgilerini kaybetmemelerini sağlamak.
    2.5 E-posta ile Pazarlama
    E-posta insanlara ulaşabilmek için kullanılan en iyi yöntemdir .
    Her gün, milyonlarca internet kullanıcısı milyonlarca e-posta okumakta
    ,bunları yanıtlamakta veya silmektedir. E-posta, bir zamanlar telefonun
    olduğu gibi ,bu günün dünyasında en önemli iletişim aracıdır. E-posta
    ile pazarlamada bu aracı kullanarak pazarlama yapma yöntemidir. E-posta
    ile pazarlamada amaç müşteriyi beklemek yerine ona direk olarak
    ulaşabilmektir. Böyle bir pazarlama ile elde edilen bir çok avantaj
    bulunmaktadır. Pazarlamanın amaçlarını söyle sıralayabiliriz:


    • ·Müşteri isteklerini anlayabilmek
    • ·Mal veya servis hakkında müşteri memnuniyetini ve kaliteyi anlayabilmek.
    • ·Müşteri davranışlarını anlayabilmek ve sınıflandırabilmek.
    • ·Yeni stratejiler belirleyebilmek.
    • Bu tip verilerle , bir iş alanı kendisiyle ilgili aşağıdaki analizleri yapabilir:
    • ·Müşterileri istek ve ilgilerine göre sınıflandırabilme.
    • ·Ürünlerin değerini anlayabilme ve rakiplerle karşılaştırabilme.
    • ·Ürünler hakkında karar verebilme.
    • ·Ürünlerin özelliklerini değiştirebilme.
    • ·Geleceğe dönük planlar yapabilme
    Bunlarla beraber e-posta ile pazarlama tüm bu sonuçlara hızlı bir
    şekilde ulaşmayı sağlar. En basit olarak,e-posta ile pazarlamada müşteri
    kendisinin ilgilendiği bir konuyla ilgili olarak bir e-posta alır. Bu
    kişi e-postayı gönderen iş alanı tarafından bilinen bir müşteri
    olabileceği gibi kendisi hakkında hiç bir şey bilinmeyen biride
    olabilir. Bu e-postaya müşterinin göstereceği tepki, pazarlamanın
    başarısını belirler. Bu noktada bazı unsurların göz önüne alınması
    gerekir. Bir kişiye e-posta göndermek o kişinin bu postayı okuyacağı
    anlamına gelmez. Her gün, binlerce mail hiç okunmadan silinmektedir.
    Daha önemlisi bazı e-postalar, mail sunucuları tarafından analiz
    edilmekte ve uygun görülmeyenler tamamen ret edilmektedir. Dolayısıyla
    her ne kadar E-posta ile pazarlama bir çok avantaja sahip olsa da ,
    sadece kurallarına uyularak yapılan bir pazarlama başarılı olabilir.




    2.5.1 Geleneksel Pazarlama İle E-Posta İle Pazarlama Arasındaki Farklar
    Geleneksel posta ile pazarlama pahalı bir yöntemdir ve gönderilen
    postaların %3 veya 4 üne yanıt alınırsa bu başarı sayılır. Oysa e-posta
    ile pazarlamada %15 -%30 arasında değişen bir yanıt alabilme oranı
    mevcuttur. Ayrıca ;

    • ·E-postaya yanıt vermek normal bir postaya yanıt vermekten çok daha kolaydır.
    • ·E-posta ile pazarlama, eğer doğru yapılırsa , hedef müşteri kitlesiyle birebir ilişkiyi sağlar.
    2.5.2 E-Posta İle Pazarlamanın Kuralları
    E-posta ile pazarlama eğer doğru kullanılırsa önemli bir pazarlama
    gücüdür. Eğer kurallarına uyulmazsa kolaylıkla spam olarak
    değerlendirilebilir. Spam alıcıların bilgi ve onayı olmadan gönderilen
    ticari amaçlı e-posta şeklinde tanımlanabilir.
    Bir kişinin e-posta adresini bilmek ona
    pazarlama amaçlı e-posta atabilmek için yeterli değildir. Aşağıdaki
    durumlar da kişiye pazarlama postası göndermek için yeterli şartlar
    yoktur:


    • ·Bir mail adresini web sitesinde görmek.
    • ·Bir forum içerisinde kişinin ilgi alanlarını açıkladığı bir e-postasını görmek.
    • ·Tartışma gruplarından e-posta adresi toplamak.
    • ·Hedef kitlenin e-posta adreslerini satın almak.
    Bütün bu durumlar, e-postanın sahibinin izni olmadığı için e-posta
    ile pazarlama için yeterli değildir. E-posta sahibi gönderilecek
    e-postayla ilgili hiçbir şey bilmemekte, tamamen istemi dışında e-posta
    almaktadır. Bununla beraber , e-posta sahibi eğer servis aldığı şirketle
    e-posta sayısına göre bir ücret ile anlaşmışsa, gönderilen pazarlama
    amaçlı e-postalar e-posta sahibinin para harcamasına da sebep olacaktır.

    E-posta ile pazarlamanın başarılı olabilmesi için 2 faktör vardır:
    1.Pazarlama amaçlı e-posta gönderebilmek için e-posta sahibinin izni.
    2. Bir e-postaya sahip olmak.
    Kişilere pazarlama amaçlı e-postalar gönderirken , herhangi bir anda
    bu tip e-postalar almayı engelleyici olanaklarında e-posta sahiplerine
    tanınması gereklidir. Böylelikle ,e-posta sahipleri istedikleri zaman
    kendilerini pazarlama sisteminin dışına çıkarabilirler.

    2.4 Müşteri ilgisini anlayabilme, e-posta içeriği
    Pazarlama amaçlı e-postanın içeriği belirli bir konu hakkında kişinin
    ne düşündüğünü anlamaya yöneliktir. Bu amaçla e-posta içerisine her
    türlü değişik tip veri konulabilir. Burada amaç kişinin ilgisini bu
    e-postaya yanıt verebilecek kadar çekebilmektir.

    5. SONUÇ
    E-pazarlama,iş alanlarına müşterilerinin ne düşündüğü ve ne
    istediklerini anlama olanağını tanır. Diğer iş alanları gibi, internet
    üzerinde pazarlama yapmanın da normal pazarlama tekniklerinden farkı
    vardır. Internet üzerinde pazarlamanın hızlı sonuca daha az masrafla ve
    daha doğru olarak ulaşılmasını sağladığını söylemek yanlış olmaz
    .Şirketler, bu bilgilerle geleceğe yönelik kararlarını daha sağlıklı
    şekilde alabilirler.


    KAYNAKLAR



    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    LüTFeN;
    FORUM KURALLARINI OKUMADAN PAYLASIM YAPMaYINIZ!!!
    PaYLaSTIGINIZ KONULARI iLGiLi BÖLÜMLERE ACMAYA ÖZEN GöSTERiNiZ!!!
    HAKARET VE KÜFÜR ICEREN MESAJ YAZMAK YASAKTIR, YORUMLARINIZA DIKKAT EDINIZ!!!
    ARTNIYETLI KIŞILER SON SÖZÜM SiZLERE; KESiNLiKLE ViRüSLÜ PAYLASIM VEYA REKLAMLA KARSIMA CIKMAYINIZ, AKSI TAKTIRDE SITEDEKI KAN DOLASIMINIZI DuRDuRuRuM...!!!


    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

      Forum Saati 15.12.18 23:43