Güncel Forum



Sitemize Kayıt Olmanız 2 Dk'nızı Almaz! Lütfen Sitemize Kayıt Olun ve Üye Olmanın Faydalarından Sizde Yararlanın!

Güncel Forum

Guncel.forum.st Video, Program, Haber, Magazin, KPSS, Eğitim, İlköğretim, Lise, Üniversite, Eğlence, Yaşam, Fıkra, Resim, Mp3, Türkiye, Dinimiz İslam, Cep Telefonu Programları, Oyunlar, Temalar, aşk, Fal, burç, spor, Knight, Silkroad, İkariam, Ogame,iddaa

www.guncel.forum.st

Giriş yap

Şifremi unuttum

MENÜ

Arama

Forum İçinde Arama Yap...
Sorularınızın Cevaplarını daha kolay bulabilmek için bu arama yerini kullanabilirsiniz !



Görünüm olarak :



Anket

Hangi takımı tutuyorsunuz?
43% 43% [ 6 ]
0% 0% [ 0 ]
21% 21% [ 3 ]
21% 21% [ 3 ]
7% 7% [ 1 ]
0% 0% [ 0 ]
7% 7% [ 1 ]

Toplam Oylar : 14

Tarihte Bugün


Tarihte Bugün v.7.0

Reklam Verin

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

En son konular

» Cam Sanayisinde Yeni Dönem Başlıyor! Akıllı Cam Devri
18.01.17 5:48 tarafından krall

» McAfee Stinger İndir v12.1.0.2231 32×64 bit
17.01.17 8:24 tarafından CeNDeRe

» USB Disk Security 6.5.0.0 Türkçe Full Tam indir
17.01.17 8:12 tarafından CeNDeRe

» Diyarbakır'da polise saldırı: 4 şehit, 2 yaralı
17.01.17 6:13 tarafından CeNDeRe

» Reina katliamcısı yakalandı
17.01.17 6:11 tarafından CeNDeRe

» Hamilelik Öncesi Belirtiler
06.11.16 15:50 tarafından krall

» Jeofizik
06.11.16 15:27 tarafından krall

» Doğa İçin Çal Klipleri Sonuna Kadar Destek!
06.11.16 15:14 tarafından krall

» TARKAN - Cuppa
06.11.16 15:08 tarafından krall

» Ece Seçkin - Adeyyo
06.11.16 15:07 tarafından krall

» İrem Derici - Dur Yavaş
06.11.16 15:06 tarafından krall

» Edis - Dudak (Lyrics Video)
06.11.16 15:03 tarafından krall

» Hande Yener - Deli Bile - ( Official Audio )
06.11.16 15:02 tarafından krall

» Emrah Karaduman - Cevapsız Çınlama ft. Aleyna Tilki
06.11.16 14:58 tarafından krall

» Sivas Esnafının Tuvaletlerin Yıkılışına İsyanı (Nereye S.Çacaklar)
06.11.16 14:54 tarafından krall

» AVG Anti-Virus Free Edition 2012 1913a4770
01.05.14 6:24 tarafından comechat

» Trojan Remover v6.8.2 Build 2600 Full (11Mb)
01.05.14 6:21 tarafından comechat

» USB Disk Security v6.1.0.432 Full
01.05.14 6:20 tarafından comechat

» Microsoft Security Essentials v2.1.1116.0 Türkçe
30.04.14 23:23 tarafından comechat

» Kpss Tarih Notları 2012 PDF Renkli Anlaşılır! Tüm Konular
25.12.13 13:55 tarafından dory0901

Haftanın en aktif yollayıcıları

Forumu Beğen!

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş

istatistikler

Hoşgeldin; Misafir

Toplam 0 Mesajın Var.

Kayıt Tarihin:

Son Ziyaretiniz:


2533 Gündür yayındayız
3859 Konumuz var
4871 Mesaj gönderildi
139 Kullanıcımız Var
Son Üyemiz : http://guncel.forum.st/u143

Anahtar-kelime


    Eğitimde Araştırma Yöntemleri

    Paylaş
    avatar
    CeNDeRe
    GüncelYönetmen
    GüncelYönetmen


    Uyarı Seviyesi :
    0 / 100 / 10

    Kişisel İleti Kişisel İleti : Challenge Everything
    Cinsiyet Cinsiyet : Erkek Burcunuz? Burcunuz? : Kova
    çin astrolojisi çin astrolojisi : Ejderha
    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 2207
    Tecrübe Puan Tecrübe Puan : 12926
    Doğum tarihi Doğum tarihi : 17/02/88
    Kayıt Kayıt : 13/02/12
    Yaş Yaş : 30
    Memleket Memleket : Çanakkale
    Kan Grubunuz Kan Grubunuz : 0 Rh +
    Takımım Takımım :
    Ruh Hali Ruh Hali :
    Tarayıcınız Tarayıcınız :
    İş/Hobiler İş/Hobiler : Öğretmen
    Lakap Lakap : ACAR
    Emek Hırsızı Emek Hırsızı :
    Gurur Tablomuz Gurur Tablomuz :

    default Eğitimde Araştırma Yöntemleri

    Mesaj tarafından CeNDeRe Bir 15.02.12 0:10

    Her bilimsel problemin tespiti, başka bir problemi ortaya çıkarır.
    Fiziksel ve zihinsel olarak bizi rahatsız eden hal’e problem olarak
    bakılabilir. Problemde iki faktör vardır.
    1- Kararsızlık durumu vardır. 2- Bu kararsızlık ile ilgili olarak
    çözüm olasılıkları ve yolları vardır. Problemin çözümü üzerinde düşünme
    vardır.
    Problem tespit etme araştırmanın en zor aşamasıdır. Problemin ilk önce
    hissedilmesi, fikir olarak edinilmesi ve son aşamada tanımlanması
    gerekir.
    Bilimsel problemleri belirli ölçütlere göre seçmek gerekmektedir.
    Genellikle araştırma yapılacak alanda pek çok problem mevcuttur.
    Problemin nedenini iyi kavramış olmamız gerekir. Ayrıca problemin
    çözümünde dayanacağımız kaynakları ve ispat yöntemlerine sahip olmamız
    gerekir. Bunların haricinde problem seçiminin hiçbir bilimsel kıymeti
    yoktur.
    Kriterlere dayalı bir problem seçiminin ardından araştırmacı,
    toplumdan ve doğadan faydalanarak problem çözmesini de bilmelidir.
    Bunun yanında problem ve çözümü ile ilgili tüm literatür (Gazete,
    dergi, TV, makale, vb.)taranmalıdır.
    GENEL ÖLÇÜTLER:
    Problemin yapısı ve sınırları ile ilgili ölçütlerdir.
    v Problemin bilimsel olarak çözülebilir bir problem olması gerekir. Çözülebilirliği kendisinde olan problem olmalıdır.
    v Seçilen problemin yeni ve güncel olması gerekir. Söz konusu
    problemin daha önce ele alınmamış olması gerekir. Özetle çözülmemiş ve
    orijinal bir problem olmalıdır.
    v Problemin çözümüyle bir ihtiyaca cevap vermek zorunluluğu vardır.
    (Bu konuda hocayla tartışmıştık. Artık günümüzde ekvatoral bir bölgede
    sırf bilim için bilim yapmanın kalmadığını üzülerek beyan etmişti.
    Selçuklular dönemi bilimsel felsefi çalışmaların harikuladeliğinden
    bahsetmişti) Bilimin daha önceki (19yy.) amacı, insanın merakının
    giderilmesi ve dünyayı anlamasıydı. Bugün ise bütün bilimlerin faydacı
    olmak zorunda olduklarını görmekteyiz. Dolayısıyla bilim, insanların
    problemlerini çözmek zorundadır.
    v 19. Yy.da tabiatı anlama merakından kaynaklanan bilim günümüzde
    (20yy.) faydacı bir hal almıştır. Artık insan doğayı anlamakla
    yetinmeyip doğaya hükmetme ve çevresini kendine hizmetkar kılmanın
    arayışı içindedir. 20.yy. da bütün nimetlerin insanın yararına
    sunulması gerekmektedir. Bu sakat bakış açısı nedeniyledir ki,
    günümüzde bilim denilince akla laboratuardan çok füze sistemleri
    gelmektedir. Yani akla güç gelmektedir.
    v Araştırma yapacak olar kişi kendine şu soruyu sormalıdır: Neden bu
    konuda araştırma yapacağım? Araştırdığımız konu bize fayda
    sağlamalıdır. Yarar sağlamayan, problem olamaz.
    v Problemin seçiminde bilimsel ahlak kurallarına uymak
    mecburiyetindeyiz. Sonuçlar ne olursa olsun kurallara sadakatten
    vazgeçemeyiz.
    ÖZEL ÖLÇÜTLER:
    Araştırıcının sınırlılıklarını dikkate alarak geliştirilen
    ölçütlerdir. Problemin ortaya koyuluşu sırasında insanlar arası
    ayrımcılık yapılmaması ve kişilerin mahremiyetine saygı esastır.
    Araştırmacı kişinin alanında yeterli olması gerekir. Ayrıca problem,
    araştırmacı kişinin özel ölçütleri de dikkate alınarak çözülmelidir.
    Araştırmacı, alanda kullanacağı metot ve tekniklere, bunların analizi
    ve kullanma bilgisine sahip olmalıdır. Problemi de bunlara göre
    seçmelidir.
    Araştırılması gereken konuda evrenin örnekleminin olup olmadığı ve
    varsa örneklemin alınıp alınamayacağı iyi bilinmelidir. Zaman ve
    imkanlar, problemin çözümünde kullanılacak araç-gereç, ekonomik durum
    vb. tüm detaylar hesaplanmalıdır.
    Araştırmacı, mutlaka çözmeyi amaçladığı problemle ilgili olmalıdır.
    EVRENİN TEMEL NİTELİKLERİ
    İçinde yaşadığımız evrende, nesneler, kişiler ve diğer canlılar kendi özellikleriyle ve miktarlarıyla bulunmaktadırlar.
    Fenomen : Hakkında bilgi sahibi olmayı amaçladığımız özelliktir.
    Evren, bu üç etkileşimin karışımıdır. Bilim, evrende birden fazla unsur
    arasındaki belirli bir düzen gösteren bir durumu ortaya çıkarmaya
    çalışır.
    Evrende her şey kendi içerisinde orjinaldir. Bilim ise bu orjinalliği inceler.
    EVRENDE BİLİMİN HEDEFİ NEDİR?
    En az iki değişken arasında düzenli ve kararlı olan ilişkileri tespit
    etmektir. İlişkilerde etki-tepki meselesinin çözülmesi amaçlanır.
    Bilimi, ancak bilimi mümkün kılan bir evrende icra edebiliriz. Bilimi
    mümkün kılan bir evren ise, belirli bir düzeni, kararlılığı, aynılığı
    ve dengesi olan bir evrendir. Eğer bu özellikler evrende mevcut değil
    ise bilim de mevcut olamaz. Ölçüm yapılamaz, yapılsa da işe yaramaz.
    Problem, kesin, kısa ve öz, açık seçik ortaya konmalıdır. Bu sayede
    problemin çözülebilirlik derecesi sağlıklı olarak bilinir. Problemi
    ortaya koyan kişi, tecrübelerine dayanarak çözüm yolları ve bazı
    öngörüler ortaya koyabilir ki buna da hipotez denir. Bir başka deyişle
    hipotez, problemin tespit edilip ortaya konmasından sonraki aşama,
    çözümle ilgili teoriler ortaya koyma işidir. Hipotezin kesinlikle
    probleme dayandırılması gerekmektedir. Problemin çözümüne yönelik ileri
    sürülen iddianın geçerlilik ve güvenirliğini ortaya konmalıdır.
    Değişken: Farklı değerler alabilen (insan, eşya,nesne) unsurlardır. Bilimsel araştırmalarda temel kavramlardan birisidir.
    Bağımsız Değişken: Araştırıcının kontrolü altındaki, etkide
    bulunulabilen değişkendir. Araştırma problemine göre
    değiştirilebilmektedir.
    Bağımlı Değişken: Bağımsız değişkenin etkilediği değişkendir. Bağımlı değişken, bağımsız değişkene bağımlıdır.
    Hipotez, bağımlı ve bağımsız değişkeni ifade eder.
    Ödülün öğrenme üzerine etkisini araştırdığımızda, ödül, bağımsız değişken, öğrenme ise bağımlı değişkendir.
    Araştırmada varsayımları doğru kabul etmek zorundayız. Tıpkı bir
    binanın temeli gibi varsayım hatalı olura bütün araştırma çöker.
    Hipotez, deneye tabi tutulur. Eğer hipotez olmazsa doğru bir gözlem
    yapamayız. Topladığımız veriler hipotezimizin doğruluğunu ya da
    yanlışlığını ortaya koyar.
    Her hipotez belli bir teoriye dayanmak zorundadır, geçerliliği ve
    güvenirliği olmalıdır. Hipotezin en önemli özelliği test edilebilir
    olmasıdır. Ayrıca hipotez araştırmacının tarafsızlığını ortaya koyar.
    TEORİDE BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER


    • Teorik bir temele dayanır.
    • Bilimsel olarak bilinenlerle çelişmemelidir.
    • Değişkenler arasında bir ilişkiyi tanımlamalıdır.
    • Sınanabilir olmalıdır. Deneye tabi tutulmalıdır.
    • Hipotezler açık, anlaşılır, basit ve herkesin aynı anlayacağı bir dille oluşturulmalıdır.
    • Hipotezler ispatı halinde hipotez olmaktan çıkar.
    Araştırmacının amacı özneldir. Araştırmanın amacı nesneldir.
    Varsayım: İspatlanmasına gerek duyulmayan ilkelerdir. Varsayımın akılcı ve olgusal olması gerekir.


    • · Doğruluğundan şüphe edilmemelidir.
    • · İspat imkanı yoktur.
    • · Sonuçları doğrudan etkiler.
    • · Araştırmanın temelidir.
    TANIMLAMALAR
    Araştırmada kullanılan terimler, araştırma için özel olarak aldıkları anlamları ortaya koymalıdır.


    • KAVRAMSAL ANLAMDA: Mevcut bir fikri, başka fikirlerle tanımlamaktır.
    • İŞLEVSEL ANLAMDA: Terimlerin kullanılabilir, gözlenebilir,
      ölçülebilir olma özelliği. Araştırma sürecinde kullandığımız terimlerin,
      araştırmada yüklendikleri özellikleri işlevsel anlamda uygulamamız
      gerekir. Araştırma sürecinde en çok kullanacağımız tanımlar, işlevsel
      tanımlardır.
    YÖNTEM
    Verilerin toplanmasında bize yardımcı olan yola, yöntem denir.
    Araştırmacıyı herhangi bir teknik yönteme götürür. Yöntem ise amaca
    ulaştırır. Yöntem içinde yapılan faaliyet tekniktir. Araştırma
    yöntemlerinde çeşitli modeller vardır.


    • SİMGESEL MODELLER: Araştırma içerisindeki veriler belli
      sembollere çevrilir. Daha çok sayısal verilerin kullanıldığı
      araştırmalarda kullanılır. Evrende araştırma yapacağımız özelliklerin
      ait olduğu unsurlarına, evrenin elemanı denir. Sembolik modelde
      elemanlar sembollerle dile getirilir. Anlamların sembollere çevrilmesi
      esastır.
    • UYUŞUM MODELLERİ: Bir mimarın önce maketi yapması, daha sonra asıl yapıya geçmesidir. Önce maket yapılır.
    • BENZEŞİM MODELLERİ: Toplumun insanın organik sistemindeki organların işlevleriyle izah edilmesidir.
    Araştırmacı, yapacağı araştırmaya göre model belirlemek zorundadır. İki tür araştırma modeli vardır.


    • TARAMA MODELİ: Genel anlamda geçmişte ve şu anda olan olay ve
      olguları tespit edip açıklamaya çalışan modeldir. Problemin ne olduğunu
      ortaya koyar. İki türü vardır.
    • Genel Tarama Modeli: Geçmişe dönük ya da tek tek olaylar ele
      alınarak yapılabilir. Kesit Alma : Kişinin tüm yaşamını değil de, bir
      dönemin alınıp incelenmesidir. Gelişimsel İnceleme: Uzun süreli bir
      yaşam döneminin ele alınmasıdır. Uzun süreli izleme teknikleri
      kullanılır. Örneğin 1980 doğumluların biyolojik, zihinsel gelişimlerinin
      incelenmesi. Elbette ki araştırmacının böylesi uzun süreli
      araştırmalara ömrü yetmeyebilir. Bu nedenle gelişmiş ülkelerde bu tür
      araştırmalar nesilden nesile devam eder. Genel tarama modeli ile hareket
      ettiğimizde, geçmişteki veriler ve şu andaki verileri inceleyerek,
      gelecekte nasıl bir durumun ortaya çıkacağını tahmin etmekteyiz.
      Projeksiyon.
    Tarama modelleri ile yapılan araştırmaların bilimsellikleri
    konusunda tartışma vardır. Tarama modelinin en sıkıntılı yönü, genelde
    ikinci ve üçüncü elden verilerdir.
    İZLEME: İstatistiki işlemlerin araştırıcı tarafından uygulanmasıdır.
    Mod, medyan, fr3ekans, ranj gibi değerler bir olay ve olguyu tasvir
    için etmek kullanılır.
    1- KORELASYON: Ters orantı ya da doğru orantının olmasıdır.
    2- KARŞILAŞTIRMALI İLİŞKİ: İki veya daha fazla değişkenin birbiriyle karşılaştırılmasıdır.
    ÖRNEK OLAY: Belli bir tip olayı kendine has ve derinliğine araştırıp
    incelemektir. Detaylı bir şekilde tüm unsurları ortaya çıkarmak
    amacıyla araştırılır.
    DENEME MODELİ: Araştırmacının kontrolü ve gözlemi altında tüm değişkenlerin denenmesidir.


    • Olay laboratuarda tekrar tekrar denenir.
    • Bağımlı ve bağımsız değişken laboratuar ortamında araştırmacının kontrolü altındadır.
    • Olay somuttur. Araştırmacı tarafından gözlenir.
    • Sınama düzeneği vardır. Olay yaşatılır ve nende sonuç ilişkisi araştırılır.
    • Ortam yapay ve kontrol altındadır.
    • Bağımlı, bağımsız değişken ve kontrol grubu mutlaka vardır.
    • Bağımsız değişken neden, bağımlı değişken sonuçtur.

      Forum Saati 20.01.19 7:08